Εδώ θα βρείτε τους κανόνες λειτουργίας που διέπουν τον Ανεξάρτητο Φορέα Κοινωνικής Στήριξης: ΚΔΠ 21/2016, Περί του Ανεξάρτητου Φορέα Κοινωνικής Στήριξης (Λειτουργία της Επιτροπής Διαχείρισης και Κριτήρια Επιλογής):
Άρθρο 1: ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
(α) Η Επιτροπή φροντίζει για την εξέταση αιτήσεων από δυσπραγούντα πρόσωπα.
(β) Αναλαμβάνει τη στοχευόμενη πληρωμή της οικονομικής βοήθειας προς:
(i) Εκπαιδευτικά ιδρύματα για δίδακτρα,
(ii) ιδιοκτήτες ενοικιαζομένων σπιτιών για το ενοίκιο, και
(iii) σε εξαιρετικές περιπτώσεις στον ίδιο το φοιτητή ή στην οικογένεια του.
Άρθρο 2: ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
1. Η Επιτροπή:-
(α) Διαχειρίζεται τα οικονομικά του Φορέα και αποφασίζει για κάθε θέμα σχετιζόμενο με τη λειτουργία του περιλαμβανομένης και της εξέτασης αιτήσεων από δυσπραγούντα άτομα.
(β) Ετοιμάζει και επικαιροποιεί από καιρού εις καιρόν γενικό πλαίσιο κριτηρίων το οποίο δημοσιοποιεί στην ιστοσελίδα του Φορέα.
(γ) Φροντίζει ώστε να ακολουθούνται οι Εσωτερικοί Κανόνες, καθώς επίσης και τα Κριτήρια Επιλογής.
(δ) Εγκρίνει τα πρακτικά των συνεδριάσεων της.
(ε) Εγκρίνει τις οικονομικές καταστάσεις.
(στ) Η Επιτροπή με απόφαση της δύναται να δημιουργήσει υποεπιτροπές στις οποίες να αναθέτει συγκεκριμένες αρμοδιότητες.
(ζ) Η Επιτροπή διαβιβάζει για ενημέρωση στο Υπουργικό Συμβούλιο μέσω του Υπουργού Οικονομικών αντίγραφο των εξελεγμένων οικονομικών καταστάσεων.
(η) Η Επιτροπή εγκρίνει τον κατάλογο, που ετοιμάζει ο γραμματέας, με τις παροχές που εγκρίθηκαν και χορηγήθηκαν σε δικαιούχα άτομα.
(θ) Η Επιτροπή εγκρίνει τον ετήσιο απολογισμό και αποφασίζει για την ανάρτηση του στην ιστοσελίδα του Φορέα.
2. Καθήκοντα Προέδρου:-
Η Πρόεδρος εκπροσωπεί την Επιτροπή σε όλες τις διοικητικές ή δικαστικές αρχές και προεδρεύει όλων των συνεδριάσεων.
3. Ο Ταμίας:-
(α) Ο ταμίας ετοιμάζει τις οικονομικές καταστάσεις του Φορέα ανά ημερολογιακό έτος σύμφωνα με τα διεθνή λογιστικά πρότυπα και τις υποβάλλει στην Επιτροπή για έγκριση.
(β) Υποβάλλει μέχρι τις 30 Απριλίου του επόμενου έτους τις οικονομικές καταστάσεις του Φορέα στον Γενικό Ελεγκτή της Δημοκρατίας.
4. Απαρτία και Λήψη Αποφάσεων της Επιτροπής:-
(α) Τρία παρόντα μέλη αποτελούν απαρτία. Σε περίπτωση απουσίας της Προέδρου τα παρόντα μέλη εκλέγουν ένα από αυτά για να προεδρεύει της σύσκεψης.
(β) Οι αποφάσεις της Επιτροπής λαμβάνονται με πλειοψηφία των παρόντων μελών και σε περίπτωση ισοψηφίας η Πρόεδρος έχει τη νικώσα ψήφο.
5. Γραμματεία και Ημερήσια Διάταξη:-
1. Καθήκοντα Γραμματέα ανατίθενται από την Επιτροπή σε πρόσωπο κατόπιν εισήγησης της Προέδρου της Επιτροπής.
2. Η Πρόεδρος καταρτίζει την Ημερήσια Διάταξη κάθε συνεδρίας και φροντίζει να κοινοποιείται έγκαιρα στα μέλη της Επιτροπής.
3. Ο Γραμματέας:-
(α) Τηρεί λεπτομερή πρακτικά των συνεδριάσεων, προσχέδιο των οποίων αποστέλλει σε όλα τα μέλη της Επιτροπής μέσα σε δέκα εργάσιμες μέρες. Τα πρακτικά εγκρίνονται στην επόμενη συνεδρία της Επιτροπής και υπογράφονται από την Πρόεδρο.
(β) Διεξάγει οποιασδήποτε φύσεως αλληλογραφία έχει σχέση με την Επιτροπή.
(γ) Τηρεί πλήρες αρχείο με όλη την αλληλογραφία του Φορέα.
(δ) Ετοιμάζει και υποβάλλει στην Επιτροπή για έγκριση ανά εξαμηνία, κατάλογο στον οποίο περιλαμβάνονται αναλυτικά όλες οι χορηγίες που εγκρίθηκαν και χορηγήθηκαν σε δικαιούχα άτομα.
(ε) Ετοιμάζει προσχέδιο ετήσιου απολογισμού του έργου του Φορέα εντός 30 ημερών από τη λήξη του οικονομικού έτους.
(στ) Διεκπεραιώνει οτιδήποτε άλλο ήθελε ανατεθεί σε αυτόν από την Επιτροπή.